Porady dotyczące opalania

6 najczęściej zadawanych pytań dotyczących karty kredytowej
Kwiecień 23, 2018
Co nas denerwuje na wakacjach
Kwiecień 25, 2018

Porady dotyczące opalania

Nieważne, czy wyjdzie się na krótko na balkon, na basen, nad morze czy w góry, pobiegać lub popływać na świeżym powietrzu, warto uważać ze słońcem. Warto przed wyjściem zabezpieczyć się przed słońcem i przed wczesnym starzeniem się skóry  czy nawet przed rakiem skóry. Z kolei w przypadku poparzeń słonecznych zabiorą one frajdę ze spędzania czasu na słońcu. Niedawna ankieta “Polacy na wakacjach” pokazała, że większość Polaków spędza co najmniej 2 godziny dziennie na opalaniu, zwiększając w ten sposób ryzyko poparzenia. Około 25% stwierdziło, że godzina 12 jest idealną porą na opalania czyli wskazało dokładnie czas gdy należy uważać na promienie słoneczne.

Kapelusz, parasol plażowy, wysokiej jakości filtr przeciwsłoneczny, okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV i powinny być standardowym wyposażeniem dla każdego kto korzysta ze słońca . Każdy w okresie wakacyjnym stale jest suę wystawionym na działanie słońca.  Z tego powodu ważne jest, aby używać kremu z filtrem przeciwsłonecznym, jeśli
planuje się wyjście na dwór.

Co warto zastosować przed słońcem? Krem do opalania, krem ​​do ochrony skóry, żel lub spray? Wybór produktów ochrony przeciwsłonecznej jest ogromny w dzisiejszych czasach. Ważne aby upewnić się przy zakupie produktu czy krem ​​chroni przed promieniowaniem UV-A i UV-B. Osoby, które są bardziej podatne na problemy ze skórą, mogą stosować żel o niskiej zawartości tłuszczu. Warto używać ochronę przeciwsłoneczną i równomiernie rozmieścić ją na skórze, aby chronić całe ciało.  Filtr przeciwsłoneczny powinien mieć co najmniej współczynnik ochrony UV równy 15 i być wodoodporny. Przy doborze środków zabezpieczających przed słońcem rodzaj skóry odgrywa dużą rolę w wyborze właściwego współczynnika ochrony. Rozróżnia się 4 rodzaje skóry: celtycki (zalecany SPF 25-35), typ Nordic (zalecany SPF 20-25), mieszany (zalecany SPF 15-20) i typ śródziemnomorski (zalecany 15 SPF).

W trakcie przebywania na słońcu należy brać wystarczającą ilość płynów. Ciało powinno by optymalnie nawodnione   Odwodniony organizm może prowadzić do problemów z krążeniem, nie wspominając o wysuszeniu skóry i błon śluzowych, które często prowadzą do zapadniętych oczu. Powinno się zapewnić organizmowi  pół litra wody na godzinę .

Po pobycie na słońcu warto pomyśleć o odpowiednim schłodzeniu skóry. Nie należy wchodzić natychmiast pod lodowaty, zimny prysznic, nawet jeśli na początku wydaje się kuszący. Zimna woda to wstrząs dla skóry i krążenia. Należy powoli ochłodzić się w cieniu, a następnie powoli spłukać pod prysznicem. Można owinąć się w ręcznik lub delikatnie przetrzeć krople wody. Po odświeżeniu zewnętrznej warstwy naskórkowej ważne jest zapewnienie dolnym warstwom skóry wystarczającej wilgoci, a tym samym dodatków takich jak perfumy i parabeny do dozowania.